blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-02-16

Le Quyen

Nic o niej nie wiem. Tak, istnieje w Wikipedii, sprawdzilam, ale tylko w wietnamskiej. Bu. Moj jezyk wietnamski ogranicza sie niestety do "tak, bardzo smaczne", "lubie wietnamska kawe", "Ciociu/siostro/bracie, prosze do stolu" itp. No dobra, wychwytuje jeszcze kilka zwrotow grzecznosciowych, ale naprawde na tym koniec...
To nie przeszkadza wcale mi w sluchaniu wietnamskiej muzyki. Zakochalam sie w ich sposobie spiewania. Po Chinczykach, ktorzy, bez wzgledu na plec, sa grzeczni, slodcy, a gardziolka maja byc gladkie jak miod, porusza mnie wietnamski sposob spiewania. Przypomina mi troche rosyjskie ballady, tak samo trafia do serca. Niestety, choc sposob spiewania uwielbiam, aranzacje ekhm... no, nie poruszaja. Jesli cos poruszaja, to raczej zoladek, i to raczej nie w jakis przyjemny sposob.
Ale trafilam na plyte Acoustic mojej ulubionej wokalistki. Jest tu troche popu, ale wiekszosc piosenek jest w smooth-jazzowym badz knajpiano-balladowym stylu. Nie rozumiem ani slowa (poza "kocham Cie" w kilku miejscach), ale jestem zakochana. Link do albumu tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.