blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-02-06

czerwona koperta 紅包

Hongbao to taki tradycyjny podarek w chinskiej kulturze. Chinczycy nie daja prezentow, tylko kase. Rozprzestrzeniolo sie to w wielu krajach azjatyckich (a jak ktos chce cos wiecej, to wiki prawde Ci powie: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_envelope), miedzy innymi w Wietnamie. 
Dzis 回娘家, swieto powrotu corek do domu rodzinnego. Przyjezdzaja z cala rodzina, maz sklada uszanowanie tesciowej, dzieci dostaja hongbao, corka przywozi hongbao dla innych dzieci. Dzieckiem jest kazda niezamezna kobieta oraz kazdy niezonaty facet. Wlasnie w zwiazku z tym dostalam dzis czerwona koperte.
Wzruszylam sie, bo nie naleze do rodziny... a jednak naleze :)
Pieniadze sie przydaly na splacenie dlugu karcianego (o hazardzie w Wietnamie jeszcze napisze)... 

1 komentarz:

  1. Ja już też mam dość przyzwoitą kolekcję. Też kochasz Chiński Nowy Rok? ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.