2015-03-18

Wieża Tatlina po kunmińsku

Tyle razy patrzyłam na ten budynek, że przyzwyczaiłam się do jego spiral; chińskie banki mają wypasione siedziby, bo je stać na architekta. Nie miałam jednak w związku z tą formą żadnych skojarzeń, a już w żadnym wypadku skojarzenia nie poszłyby w radziecką stronę.
O-Mało-Co-Dr-Inż. przyjechał do Kunmingu, rzucił fachowym okiem i powiedział, że to wygląda na próbę realizacji Pomnika Trzeciej Międzynarodówki, czyli Wieży Tatlina:
Faktycznie, coś w tym jest, choć kunmiński budynek nie jest aż tak zakręcony.
Oczywiście odtąd w mojej głowie nie ma ICBC - Industrial and Commercial Bank of China 中国工商银行, tylko jest Tatlin, choć zapewne projektant Banku nigdy o Tatlinie nie słyszał...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.