2017-05-20

omlet z pieprzem syczuańskim 花椒葉煎雞蛋

...a konkretniej z liśćmi pieprzu syczuańskiego. Najprostsze danie świata - i jedno z najsmaczniejszych.
Składniki:
  • liście pieprzu syczuańskiego
  • jajka
  • sól
Wykonanie:
  1. Liście opłukać i poobrywać z gałązek albo razem z gałązkami posiekać - pod warunkiem, że gałązki są młode, niezdrewniałe.
  2. Jajka rozbić do miseczki i ubić, dorzucić sól i liście, dokładnie wymieszać.
  3. Usmażyć i podać.
Tip: trzeba użyć wystarczająco dużo tłuszczu względnie wystarczająco dobrej patelni, żeby nie przywarło. Mnie się nie udało i dlatego omlet wygląda jak jajecznica...

4 komentarze:

  1. Tip: ja zanim użyję tłuszczu mocno podgrzewam patelnię.
    Pytanie: czy http://www.futuregardens.pl/pieprz-syczuanski-zanthoxylum-piperitum-zoltodrzew-pieprzowy-japonski-pieprz.html to to samo ? Bo mam ochotę na własny pieprz w mieszkaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozgrzać rozgrzałam... ale tłuszczu było za mało :( Tak, to właśnie ten krzew :)

      Usuń
    2. Paweł, dzieki za link! Ja już mam sadzonkę w domu. :)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.