2020-10-06

jaśminowa pasta do zębów

Zawsze najbardziej kochałam herbaciane "murzyńskie pasty do zębów" (nigdy nie przestanę się dziwić, że nadal mają taką oficjalną nazwę). Ostatnio jednakowoż zostały one zdetronizowane przez pastę o smaku herbaty jaśminowej!!
Jest to produkt firmy Leng Suan Ling 冷酸灵 - "wrażliwa na zimne i kwaśne" - jak łatwo się domyślić, specjalizują się oni w pastach dla zębów wrażliwych. Historia tej pasty sięga lat pięćdziesiątych. W 1956 roku rafineria i trzy wielkie fabryki mydeł umiejscowione w Chongqingu postanowiły nawiązać współpracę. Zaczęły wytwarzać słynne mydło Czarny Kot 黑猫肥皂, inspirowane zapewne tym mydłem:
a także proszek do zębów. Rok później zaczęto wytwarzać pasty do zębów marki Wschodni Wiatr 东风 oraz Ogromny Smok 巨龙. Dziesięć lat później ta chongqińska firma była czołowym producentem pasty do zębów w rejonie południowo-zachodnim. Cały czas prowadzono wspólnie ze stomatologami badania w celu ulepszenia antypróchniczych właściwości pasty. No i tak właśnie minęło kilkadziesiąt lat, a firma nadal jest obecna na rynku i świetnie sobie radzi. Ostatnio nawet sponsorują chongqińskich koszykarzy i graczy w go czyli weiqi. Ja jednak miałabym w nosie całą historię, bo ważne jest tylko to, że moje przewrażliwione zębiska wyjątkowo dobrze się z tą pastą czują, a i smak jest cudny! Wprawdzie nie jadam pasty do zębów jak jedna z moich przyjaciółek, której tubka wystarcza bodaj na tydzień, ale przyznam, że nudzą mnie już te wszystkie miętowe smaki...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.