2020-10-16

Srebrna Łyżka 銀の匙

Kiedy mam już naprawdę dość artykułów naukowych, poważnych książek i ambitnych filmów, rzucam się na seriale. Tym razem - na japońskie anime. Dobrzy ludzie podpowiedzieli mi kilka tytułów i dzięki temu zanurzam się w świat japońskich nastolatków.
Srebrna Łyżka jest opisana nawet w polskiej wikipedii, więc nie będę opowiadać treści. Powiem za to, że nie spodziewałam się po tego typu serialu poważnych przemyśleń (czy mogłabym być wegetarianką? Jak dzieci wychowane na wsi myślą o mięsie?) - a jednak dał mi do myślenia. A poza tym dowiedziałam się o wcieleniu Awalokiteśwary z głową konia i o końskich pogrzebach! Fascynujące!
Jeśli macie dostęp do mangi lub anime - sprawdźcie. A nuż się Wam spodoba? 

2 komentarze:

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.