2020-06-27

paalak paneer पालक पनीर twaróg w sosie szpinakowym

Odkąd nauczyłam się robić najłatwiejszy ser świata, czyli indyjski paneer, na naszym stole zagościł ser w sosie szpinakowym. Z tą potrawą spotkałam się w tutejszej indyjskiej restauracji i pojęcia nie miałam, dlaczego szpinakowy sos jest taki pyszny i w ogóle nie mdły. Sprawia to dodatek imbiru, chilli i kminu, na równi z garam masala, które świetnie podkręca smak.

Składniki:
  • solidny pęk szpinaku albo szpinak mrożony - w tym daniu się doskonale sprawdzi!
  • chilli - po uważaniu. Gdy gotuję wersję dla Tajfuniątka, pomijam.
  • kawałek imbiru
  • kilka ząbków czosnku
  • kumin - łyżeczka
  • cebula
  • garam masala - łyżeczka albo łyżka - zależy, jak bardzo intensywny smak lubicie
  • kawałek masła - łyżka lub dwie
  • ewentualnie łyżka śmietany
  • ser paneer albo inny delikatny twaróg
Wykonanie:
  1. Szpinak obgotować kilka minut w małej ilości osolonej wody, a gdy wystygnie - zmiksować na gładko.
  2. Utrzeć albo zblendować chilli z imbirem i czosnkiem.
  3. Na odrobinie oleju obsmażyć kumin.
  4. Gdy kumin zapachnie, dodać posiekaną drobno cebulę i ją zeszklić.
  5. Dodać pastę imbirowo-czosnkowo-chilli i obsmażyć na małym ogniu.
  6. Dodać masę szpinakową, wymieszać i dusić kilka minut.
  7. Doprawić garam masala i ewentualnie solą - to ostatnie zależy od tego, czy ser jest słodki czy słony.
  8. Dodać ser pokrojony w kostkę. Mojego nie trzeba kroić, wystaczy połamać w palcach.
  9. Kropką nad i jest dodanie masła i ewentualnie śmietany.
  10. Zamieszać i podać.
Najlepszy jest oczywiście z azjatyckim płaskim pieczywem, które maczamy w sosie, ale szczerze mówiąc, mnie tak samo smakuje jako sos do spaghetti czy ryżu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.