2020-01-06

Kochany, dlaczego Cię przy mnie nie ma? 親愛的你怎麼不在身邊


这里的空气很新鲜
Tu jest świeże powietrze
这里的小吃很特别
są bardzo szczególne przekąski
这里的latte不像水
latte nie przypomina wody
这里的夜景很有感觉
a nocne widoki są poruszające
在一万英尺的天边
Tuż przy niebie, na wysokości dziesięciu tysięcy stóp
在有港口view的房间
w pokoju z widokiem na port
在讨价还价的商店
w sklepie, w którym trzeba się targować
在凌晨喧闹的三四点
o trzeciej-czwartej, gdy zaczynają się poranne hałasy
可是亲爱的
Ale kochany
你怎么不在我身边
dlaczego Cię przy mnie nie ma?
我们有多少时间能浪费
ileż mamy czasu do zmarnowania?
电话再甜美
nawet najsłodsze telefony
传真再安慰
i faksy pocieszenia
也不足以应付不能拥抱你的遥远
nie wystarczają, by sobie poradzić z odległością, przez którą nie mogę Cię przytulić
我的亲爱的
mój kochany
你怎么不在我身边
dlaczego Cię przy mnie nie ma?
一个人过一天 像过一年
jeden dzień w samotności jest jak rok
海的那一边
Nad morzem
乌云一整片
Ciemne chmury zasnuły całe niebo
我很想为了你快乐一点
chciałabym być dla Ciebie trochę radośniejsza
可是亲爱的
ale kochany
你怎么 不在身边
dlaczego Cię przy mnie nie ma?

To piosenka Maggie Chiang, tajwańskiej piosenkarki, którą pokochałam od pierwszego wysłuchania piętnaście lat temu na Tajwanie. Pamiętam do dziś, że zobaczyłam w telewizorze jej teledysk - śpiewała o... Chagallu :D Próbowałam z telewizora spisać znaki jej nazwiska i imienia, ale uczyłam się wtedy dopiero parę tygodni i pojęcia nie miałam, co to za znaki. Całe szczęście nazwisko Chiang (Jiang) się łatwo pisze: 江 i potem sprzedawca we Fnacu się jakoś domyślił, że chodzi mi o tę wykonawczynię. Gdybym miała ją sama znaleźć, pewnie dałabym spokój. A tak - co jakiś czas mogę wracać do jej miłego, terapeutycznego wręcz głosiku.

2 komentarze:

  1. "Najsłodsze telefony i faksy pocieszenia" - wspaniałe! Muszę zapamiętać i wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Sam fakt, że w tekście jest faks i telefon zamiastwszechobecnego obecnie wechata czy innego internetowego narzędzia jest tak... staroświecki :D

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.