2019-03-23

targowisko

Dziś znów wizyta na moim ukochanym targowisku:
Zaczynamy od słodkości: brązowy cukier trzcinowy
zwykły, w "kostce"
oraz kamienny, czyli zrobiony z roztworu przesyconego 冰糖
pojawiły się już morwy! Białe... 白桑
...i czarne. 黑桑
moje ukochane mangostany czyli smaczeliny! 山竹
najlepsze kasztany są na placu... tfu, w Kunmingu :)
"domowy" makaron sojowy, sprzedawany na wagę 粉絲
kłącza lilii Dawida 百合
słodki bambus甜筍
"śmierdzące warzywo" czyli akacja pnąca臭菜
kwiaty żarnowca miotlastego金雀花
boczek "tysiąc plastrów" 千張肉
tofu z dziwidła魔芋豆腐
kłącza lotosu 藕
pędy czosnku 蒜苔
pędy cedreli chińskiej 香椿
po lewej dynia, po prawej beninkaza szorstka冬瓜
Dzięki takim targowiskom jak to, uwielbiam robić zakupy :)

11 komentarzy:

  1. Czy mogłabyś podawać obok polskich nazw nazwy chińskie? Bo ja za cholerę nie znam polskich odpowiedników, a tak to bym się poduczyła. ;) Dzięki
    (A morwy czarne uwielbiam!)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ehh, przypomniały mi się wyprawy z Dziadkiem na targ 60 lat temu....Dzisiaj polskie targowiska wyglądają jak supermarkety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre polskie targowiska są ponoć niezłe - ale ja jeszcze osobiście nie widziałam...

      Usuń
    2. A Kleparz, Hala Imbramowska czy Targowa? Jasne, nie jest to to samo, ale... zioła w peczkach (już nie tylko koperek i pietruszka), mnóstwo rodzajów kaszy, mąki i innych sypkich rzeczy, sery i serki wszelakie...

      Usuń
    3. za czasów, kiedy na nich bywałam, nie było na nich interesująco.

      Usuń
    4. To dobrze, że będziesz dłużej w Krakowie, pójdziemy na targ :)

      Usuń
  3. Taki cukier występuje też w Azji Centralnej.

    OdpowiedzUsuń
  4. czy tofu jest robione z tego dziwidla, ktore ma najwieksze kwiaty na swiecie "pachnace" padlina czy chodzi o inne dziwidlo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie to dziwidło :) Ale bulwy pachną neutralnie :)

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.