2015-07-15

Monolog 自言自语

Na dziś prosta, a zaśpiewana z pasją piosenka Mavis Fan 范曉萱.


天是灰色的 雨是透明的
Niebo jest szare, deszcz przezroczysty
心是灰色的 我是透明的
Serce jest szare*, ja przezroczysta
爱是盲目的 恋是疯狂的
miłość jest ślepa, uczucie szalone
痴是可悲的 我是绝对的
Głupota - godna pożałowania, a ja tym bardziej
你是自由的 我是附属的
Ty jesteś wolny a ja dodana
她是永远的 我是错误的
Ona jest wieczna, a ja - błędna
梦是美好的 你是残酷的
Sen jest piękny, ty jesteś okrutny
我是灰色的 我是透明的
Jestem szara. Jestem przezroczysta.

Wieść gminna niesie, że melodię tej piosenki Mavis napisała w wieku 12 lat, a słowa dopisała mając lat czternaście. Nie wiem, czy to prawda, ale faktycznie - jest to jedna z pierwszych piosenek jej autorstwa, która się ukazała.
Według mnie jest to jeden z najciekawszych głosów tajwańskich, z ogromnymi możliwościami, choć jej piosenki są... hmmm... trochę zbyt pop jak dla mnie. Uwielbiam za to, kiedy jazzuje chińskie standardy. W ogóle: kiedy jazzuje. Poszukajcie zresztą sami czegoś dla siebie :)

*mieć zszarzałe serce to znaczy po chińsku być przybitym, zniechęconym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.