blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2012-06-05

Jestes moim....


Nic mnie z ta piosenka nie laczy. No moze poza tym, ze jest debilnie prosta, wiec czasem ja po pijanemu popelnialam w KTV, nie dbajac o to, ze z tekstu kojarzylam tylko chwytliwy refren, ktory sprowadza sie do tego, ze koles sie drze: jestes moimi oczami, dzieki Tobie dostrzegam piekno kazdej pory roku itd. Tak naprawde wsluchalam sie w tekst i zapatrzylam w historie dopiero niedawno, jakos przypadkiem. Ze niby on i ona. Ona niewidoma, a on ja skrycie kocha i sie nia opiekuje. On choruje, ma umrzec, mowi lekarzowi, ze oczy maja przeszczepic ukochanej, ona odzyskuje wzrok i dopiero wtedy odkrywa, jak bardzo on ja kochal. Final piosenki, wszyscy placza, kurtyna.
Piosenka jest wzruszajaca, a wokalista niezle spiewa :) Ale chodzi o to, ze czasami ni stad ni zowad uslysze w radiu kawalek refrenu i juz potem tak za mna chodzi. Oczywiscie, spiewam tylko znana mi czesc, ni szy lo de jen (czyli jestes moimi oczami), lalalala.
Do rzeczy.
Jestem sobie u ekhm tesciow i gotujemy z ZB, a poniewaz to nie nasza kuchnia, troche sie po niej bez sensu miotamy. ZB co jakis czas wykrzykuje nazwy potrzebnych produktow/narzedzi, a ja mu je dostarczam.
ZB: noz!
Ja: (podaje od razu, bo tasaki sa duze i je latwo znalezc).
ZB: mala miska!
Ja: (zwlekam, ale po chwili znajduje).
ZB: sol! sol! SOL! - krzyczy zapamietale, a ja nie moge nigdzie jej znalezc. A trzeba Wam wiedziec, ze sol sie po chinsku wymawia podobnie do oka, tylko na innym tonie, ale tez "jen". Wiec, szukajac "jenu", przypomnialam sobie oczywiscie piosenke o innym "jenie". I zaczelam spiewac: Jestes moja sola... A ZB natychmiast podchwycil i spiewa dalej: Jestes moim octem! Ja, skrecajac sie ze smiechu, dodaje: jestes moja bulka tarta. I co z tego, ze sie sredniowka nie zgadza? :D

2 komentarze:

  1. Anonimowy18/6/12 17:56

    ta historia z tymi oczami przewija sie dosc czesto po necie, glownie na kwejku, wiec chyba nie jest z gruntu azjatycka. Ciekawe gdzie autor piosenki to spotkal.
    Sirh

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.