blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-05-31

茶和咖啡 kawa i herbata


你的茶陪着我的咖啡
Twoja herbata towarzyszy mojej kawie
你的眼不知看着窗外的谁
Twoje oczy patrza na nie wiem kogo za oknem
哦时间在浪费
och, marnotrawstwo czasu
这样对不对
czy to w porzadku?
我觉得好累
jestem zmeczona
你的沉默让我无法领会
nie rozumiem Twojego milczenia
冷的茶陪着冷的咖啡 后悔
zimna herbata towarzyszy zimnej kawie   zal
谁知道我们还有没有机会再挽回
ktoz wie, czy mamy jeszcze szanse powrocic
我只能看着天一点点在变黑
moge tylko patrzec, jak niebo powoli ciemnieje
直到我可以面对自己
az do momentu, w ktorym bede w stanie stanac twarza w twarz
再一次的心碎
ze swym raz jeszcze zlamanym sercem

Moja kochana 丁薇 Denise. Nie ma to jak dosmucenie o poludniu, w czasie deszczu, gdy nikt mnie nie kocha, nikt mnie nie lubi i nikt mi nie chce zrobic herbatki... ;)

Denise jest niezwykla. Pisze sama swoje kawalki, ktore bywaja zwyklym popem, ale i zahaczaja o jazz czy rock. Lubi ja kinematografia, wiele kawalkow to piosenki stworzone na potrzeby kina i telewizji. Wydala lacznie zaledwie 3 albumy (plus jeden singiel), ale kazdy pozdobywal miliard nagrod.
Przygode z muzyka zaczela stosunkowo pozno, w wieku 7 lat rozpoczynajac nauke gry na erhu. Na studia dostala sie do szanghajskiego konserwatorium na wydzial kompozycji. Jednoczesnie zaczela tworzyc pierwsze piosenki. Po studiach zdarzaly sie jej male koncerty czy tez robienie chorkow gwiazdom.
W 1993 roku nagrala demo i przez przyjaciela poslala je do Pekinu, by poddac wlasna tworczosc surowej ocenie krytykow. Jedno ze studiow nagraniowych wyrazilo zainteresowanie i tak zaczela sie wielka kariera Denise. Ochrzczona "bluesowa dziewczyna" chinskiego showbusinessu zaczela pisac piosenki rowniez dla innych wykonawcow.
Moim zdaniem jest wspaniala...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.