2014-11-19

Głęboka jesień 秋意濃

秋意濃 
Głęboka jesień
離人心上秋意濃
W sercu osoby, która odchodzi
一杯酒
szklanica trunku
情緒萬種
i dziesięć tysięcy nastrojów
離別多
dużo pożegnań
葉落的季節離別多
w porę spadania liści
握著你的手
ująwszy Twą dłoń
放在心頭
kładę ją na sercu
我要你記得
chcę, byś pamiętała
無言的承諾
przysięgi bez słów


喔 Och!
不怕相思苦
nie boję się gorzkich myśli
只怕你傷痛
tylko Twego smutku
怨只怨人在風中
czyjaż to wina, że w wietrze
聚散都不由我
ludzie schodzą się i rozstają? Nie moja.

喔 Och!
不怕我孤獨
Nie boję się być sam
只怕你寂寞
Ale boję się, że w Twej samotności
無處說離愁
Nawet smutku rozstania nie będziesz miał komu powiedzieć.

舞秋風
Wiatr tańczącej jesieni
漫天回憶舞秋風
W nieboskłonie wspomnień
嘆一聲
Westchnienie
黯然沉默
Smutna cisza
不能說
nie można powiedzieć
惹淚的話都不能說
Słów, przez które gęściej spłyną łzy
緊緊擁著你
Obejmuję Cię ciasno
永遠記得
Na zawsze pamiętając
你曾經為我
Że dla mnie
這樣的哭過
Tak płakałaś.

喔 Och!
不怕相思苦
nie boję się gorzkich myśli
只怕你傷痛
tylko Twego smutku
怨只怨人在風中
czyjaż to wina, że w wietrze
聚散都不由我
ludzie schodzą się i rozstają? Nie moja.

喔 Och!
不怕我孤獨
Nie boję się być sam
只怕你寂寞
Ale boję się, że w Twej samotności
無處說離愁
Nawet smutku rozstania nie będziesz miała komu powiedzieć.

Trochę mu się słowa pomyliły, ale i tak jest wspaniały. Terry Lin (林志炫) to chyba jedyny facet, o którego ZB ma prawo czuć się zazdrosny - darzę go bowiem nieprawdopodobnym uwielbieniem...
A dla panów wersja damska, jedyna, którą lubię śpiewać i jedyna, której mogę słuchać do znudzenia, czyli wersja Jane Zhang.

2 komentarze:

  1. Podoba mi się tekst piosenki, ale wykonanie i wykonawca już nie, nadal będę fanką Fana ! Pozdrowienia TC

    OdpowiedzUsuń
  2. De gustibus i tak dalej ;) Mnie urzekła uroda głosu Terry'ego :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.