2020-04-04

krokiety mięsne w skórce tofu 豆腐皮蒸肉卷

Dzisiejszy wpis powstał w ramach współpracy z enesaj.pl czyli pod egidą Unii Azjatyckiej.

O ile z tofu zaprzyjaźniłam się stosunkowo późno, o tyle skórka tofu - yuba - była moim ukochanym pożywieniem sojowym już od dawna. Uwielbiam skórkę tofu - zarówno w gorącym kociołki, jak i w zupie, a także duszoną z czosnkiem bulwiastym czy z pomidorami. Zawsze jest cudowna.
Dziś dotarliśmy na mój ukochany stragan z domowym tofu stosunkowo późno. Dlatego zwykłego tofu już nie było, a miękkiego - ledwie pół chochli. Za to dziś wyjątkowo była skórka tofu, na którą się zwykle nie mogę załapać. A mówię Wam - świeża skórka tofu to w porównaniu ze sklepową czysta poezja! Wzięłam więc siatę skórki tofu, a pół chochli kwiatu fasolowego dostałam gratis. Takie zakupy to ja mogę robić!

Składniki:
  • płat skórki tofu
  • garść mięsa mielonego
  • drobno posiekana zielona cebulka
  • drobno posiekany imbir
  • kapka sosu sojowego
  • kapka oleju sezamowego
  • odrobina mąki ziemniaczanej
  • ewentualnie przyprawa 5 smaków
Wykonanie:
  1. Namoczyć płat skórki tofu w całości w ciepłej wodzie. Jeśli macie dużo czasu - zostawić aż całkiem zmięknie. Jeśli zależy Wam na czasie, gdy zmięknie wsadźcie ją do garnka i obgotujcie do miękkości.
  2. Mięso wymieszać solidnie z przyprawami i olejem sezamowym. Można dodać przyprawę 5 smaków - tak się najczęściej robi w knajpach - ale ja wolę po prostu zwiększyć ilość imbiru i cebulki. Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli używacie słonego sosu sojowego, farszu nie trzeba już doprawiać solą.
  3. Dodać niewielką ilość mąki ziemniaczanej i solidnie wymieszać, by farsz był bardziej zwarty.
  4. Odcedzić i delikatnie osuszyć skórkę tofu. Rozłożyć ją płasko na stole.
  5. Nałożyć farsz mięsny na cały płat, zostawiając tylko cieniutki brzeżek do sklejenia krokietów. Ilość farszu i grubość krokietów zależy tylko od Was. Mnie się krokiety rozwalają, jeśli są zbyt napchane mięsem, więc robię je raczej cieńsze.
  6. Powoli i ciasno zawijać, dbając o to, żeby skórka tofu nie popękała. Pusty pasek skórki zwilżyć odrobiną wody z mąką ziemniaczaną (to zupełnie jak klej) i ostrożnie zalepić.
  7. Ponakłuwać delikatnie krokiety wykałaczką, żeby nie popękały.
  8. Wsadzić do zimnego parownika; od momentu, gdy się zagotuje woda, gotować 10-15 minut.
  9. Gdy krokiet przestygnie, ostrym nożem pokroić w cienkie plastry. Wyłożyć na talerz i już można zajadać. Albo nie babrać się z krojeniem w plasterki i jeść po prostu nożem i widelcem.
Jeśli chcecie się dowiedzieć o tym, jak się jada skórkę tofu w Azji Centralnej, zajrzyjcie tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.