2015-10-03

Ryż z masłem i sosem sojowym バーター醤油ご飯

Opowiadałam Wam już o Nocnej Knajpie. To stamtąd wzięłam przepis na najlepszy ryż świata.

Składniki:
  • ugotowany do miękkości, gorący ryż dobrej klasy
  • łyżka masła
  • japoński sos sojowy/maggi
  • ewentualnie furikake

Wykonanie:
  1. ryż spulchnić i wsadzić do miseczki
  2. szybko nałożyć masło; poczekać aż się zacznie roztapiać
  3. polać odrobiną sosu sojowego - według własnych preferencji
  4. jeśli jest to dla Was zbyt mdłe, posypcie łyżeczką furikake.

Voilà!
Teoretycznie można podawać "do czegoś", ale według mnie jest ten ryż tak pyszny, że nie potrzebuje już żadnych dodatków.
Tak. To jest właśnie tak proste:

8 komentarzy:

  1. To brzmi świetnie! Ryż krótkoziarnisty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej tak, ale w sumie każdy biały może być, byle dobrej jakości.

      Usuń
    2. Zrobiłam. Było pyszne!! Wszyscy brali dokładke i pytali z czym ten ryż,że taki dobry!

      Usuń
  2. Anonimowy4/10/15 02:36

    zamiast ryzu - jiaozi + posiekana zielona kolendra ;) niebo w gebie ;) pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. połączenie sosu sojowego z kolendrą i pierogami jest dla mnie zbyt oczywiste, żeby o nim pisać :D

      Usuń
  3. Zrobione, świetne, dziękuję za przepis, będę do niego wracać.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niego wracam zawsze, kiedy zapomnę zrobić zakupy ;)

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.