2020-09-02

Święto Duchów 中元节


Dzisiejszy wpis powstał w ramach współpracy z japonia-info.pl czyli pod egidą Unii Azjatyckiej. 

Dziś sam środek Miesiąca Duchów czyli siódmego miesiąca księżycowego. Pełnia. Dlatego kto tylko może, zostaje w domu i nosa nie wyściubia. Ewentualnie można się pomodlić i przebłagać głodne duchy. Ja jednak mam dla was inną ucztę duchową - film animowany o magicznej babci (魔法阿媽)!

Rozpieszczony pięciolatek trafia z miasta do babci na wsi. Nie jest z tego powodu szczęśliwy i pokazuje to całym sobą. Wkrótce jednak okaże się, że babcia to nie jest jakaś tam zwykła babcia, a najprawdziwsza szamanka! Początkowo nie potrafią się dogadać; w dodatku mały Fasolek 豆豆 niedobrze sobie poczyna, słuchając złego kociska. Wszystko jednak dobrze się skończy - a my przy okazji dowiadujemy się sporo o lokalnej religii.


A tutaj poczytacie o tym, jak bardzo pechowy jest ten dzień w Japonii.

2 komentarze:

  1. Babcia szamanka brzmi naprawdę nieźle.
    Film wygląda ciekawie - szkoda, że napisów nie ma :-( A tak w ogóle, to - bo go sobie poprzewijałam - niektóre motywy podobne do "W Krainie Bogów". Przy czym, o ile dobrze rozumiem, film o babci jest o trzy lata wcześniejszy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, nie udało mi się znaleźć wersji anglojęzycznej :( Nie znam Krainy Bogów, ale chętnie nadrobię zaległości :)

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.