blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2009-05-10

Dzien Matki 母親節


Z okazji chinskiego Dnia Matki (swieto ruchome, zawsze drugi weekend maja) wpis dla Mamy.


<<遊子吟>>

czyli wiersz wybierajacego sie w daleka podroz, autorstwa poety tangowskiego Meng Jiao 孟郊


慈母手中線,
Kochajaca Matka, a w Jej dloniach nić
遊子身上衣。
I ubior dziecka jadacego w swiat.
臨行密密縫,
Tuz przed wyjazdem sekretnie ceruje,
意恐遲遲歸。
martwiac sie, ze dziecie niepredko powroci.
誰言寸草心,
Ktoz powie, jak serce dziecka
報得三春暉!
Ma sie odwdzieczyc za zar matczynej milosci!

Wszystkiego najlepszego, Mamo ^.^

1 komentarz:

  1. Ile ja się muszę co roku natłumaczyć, że nie na całym świecie Dzień Matki jest tego samego dnia, co w USA :P To samo dotyczy Dnia Ojca.

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.