2021-05-25

wystawa kaligrafii w Wenlin Art Museum

Wenlin Art Museum to niewielka galeria położona przy ulicy Lasu Kultury czyli Wenlin jie 文林街. Jakoś nigdy się nie złożyło, by tam pójść. Tego jednak dnia Tajfuniątko było wyjątkowo marudne, a ponieważ uwielbia wszelkie wystawy i muzea, właśnie tam ją zabrałam. Akurat trwała wystawa kaligrafii autorstwa dwóch lokalnych autorów: Zhao Hana 赵寒 i Chena Jiejun 陈解军. Tytuł wystawy to "Radość dzielona z kwiatami" 与花同乐 i - jak łatwo się domyślić - jej głównym tematem były kwiaty.
Mnie się spodobała raczej średnio, ale, jak widać na załączonych obrazkach, potrafiłam znaleźć coś dla siebie; ZB nie podobało się wcale. Za to Tajfuniątko było zachwycone! W naszym mieszkaniu na ścianach wiszą obrazy olejne, a żadne z nas nie ma zamiłowania ani talentu do plastyki i kaligrafii, więc jakoś ta część chińskiej kultury była dotąd Tajfuniątku dość obca. Okazało się, że bardzo przypadła jej do gustu. Hmmm... Nie udało nam się mieć córki-muzyka, ale może będzie kaligrafką?

2 komentarze:

  1. Piękne, zwłaszcza ta kura na pierwszym zdjęciu (obraz drugi od prawej) jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kura daje radę, ale mój ulubieniec to ten ostatni biały kwiat.

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.