2013-01-18

czosnek jednoząbkowy 獨子蒜

Wszyscy wiecie, jak wygląda czosnek. Jeśli lubicie gotować, wiecie też, co jest największą czosnkową zmorą - konieczność obierania każdego ząbka z niejadalnej osłonki. Jako, że uwielbiam czosnek (a mój Pan i Władca po prostu musiał się przystosować albo zginąć) i dodaję go do milionów potraw, przybycie do Yunnanu wydaje mi się jednym z najlepszych pomysłów świata. To właśnie stąd pochodzi i tutaj jest uprawiany gdzie bądź czosnek jednoząbkowy.
Czosnek solo, czosnek perłowy - różnie się go nazywa w anglojęzycznym świecie. Jak zwał tak zwał - dla mnie ważne jest, że można go tu dostać na każdym targu, w prawie każdym spożywczaku. Smakiem nie różni się zbytnio od wieloząbkowego kuzyna, choć moim zdaniem jest cokolwiek delikatniejszy. Jest od zwykłego czosnku mniejszy i droższy - jednak jestem w stanie zapłacić za to, że się nie męczę przy obieraniu. Można go upiec, ukisić, dodać do dowolnej potrawy. Kocham go.

13 komentarzy:

  1. Anonimowy19/1/13 11:44

    Oj, a ja uwielbiam "obierać" czosnek, odkąd się nauczyłem, że nie należy każdego ząbka "oskrobywać" ze skórki, a wystarczy rozgnieść po kilka naraz nożem-tasakiem i odciąć "pupkę" - łupinka schodzi sama jak po maśle! A jednoząbkowego tu u nas nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mogę obierać czosnek, jeśli mam do obrania kilka ząbków. Jeśli mam obrać główkę albo i więcej, preferuję czosnek jednoząbkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też uwielbiam czosnek i dodaję prawie do wszystkiego, ale to zdaje się po-tajwańskie zwyczaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe czemu w Polsce takiego nie ma? Ja jednak z miłą chęcią zminimalizowałbym sobie czas obierania ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. ponieważ, jak WSZYSCY wiedzą, czosnek z Chin jest ZUYYYY!!! http://www.fakt.pl/Afera-czosnkowa-Niezaplacone-clo-43-osoby-uslyszaly-zarzuty-w-sledztwie-przeciw-czosnkowemu-gangowi,artykuly,160779,1.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Przekonałaś mnie, do dziś żyłem w zatrważającej niewiedzy :D. A nie da się go uprawiać u nas, żeby nie był taki chiński i zuuuyyy?

    OdpowiedzUsuń
  7. no da się, ale skąd weźmiesz zdrowe cebulki, skoro chiński czosnek jest zuyyyyy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dotrę do Ciebie do Chin to wezmę kilka ze sobą i sprowadzę go do Polski, niczym królowa Bona pomidory.

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ bardzo proszę, mój Ty królu Bonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy27/9/14 22:00

    Mona uprawiac w Polsce ten czosnek jednozabkowy? Jezeli take to jak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co wyczytałam w internetach, sam sposób uprawy jest jednakowy dla czosnku jedno- i wieloząbkowego. Jeśli chodzi o rady dotyczące uprawy czosnku, to na przykład ten blog powinien być przydatny: http://niekupiejedzenia.blogspot.com/2014/09/czosnek.html

      Usuń
  11. Czy czosnek jednoząbkowy jest tak duży, jak główka wieloząbkowego?

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.