2023-04-28

Park Dżakarandowy

Z wielkim zdumieniem przyjęłam wieść o powstaniu "Parku Dżakarandowego". Czyżby jakąś połać zieleni obsadzono znienacka dżakarandami? A gdy jeszcze usłyszałam, że jest w samym centrum, rzut beretem od naszego mieszkania, aż się zatchnęłam. Nie, na pewno chodzi o coś innego! 

A jednak. Ta aleja, która "od zawsze" jest wysadzona dżakarandami i na której co rok zbierają się tłumy zachwycone Fioletową Mgłą, nagle została ogłoszona parkiem. Nie, nie wstrzymano ruchu samochodowego - nadal jest tam ruchliwie, tłoczno i gwarno. A jednak - coś się zmieniło. Poza straganami oferującymi lokalne przysmaki i - oczywiście! - lody turystyczne pojawiły się też murale, ukwiecone skwerki i dżakarandowe maskotki proszące o zachowanie ostrożności na drodze. To wszystko sprawia, że ta dość banalna dotąd ulica stała się miejscem miłego spaceru (byle nie iść w weekend, bo Was zadepczą).

Tajfuniątko zbierało dla mnie opadłe kwiaty - chętnie wykorzystam je podczas zajęć plastycznych w moim przedszkolu.
Dżakarandowe lody są sprzedawane przy każdym straganie zaopatrzonym w lodówkę :)
Biznes kwitnie: naliczyłam z dziesięciu fotografów uskuteczniających dżakarandowe sesje zdjęciowe.
"Zachowajcie ostrożność w trakcie przechodzenia przez jezdnię" ostrzega dżakarandowa maskotka.
Nad aleją krążą oczywiście dziesiątki dronów.
Spędziliśmy tam bardzo przyjemną godzinkę; gdybyśmy się zatrzymali na jakąś przekąskę, kawę czy choćby wizytę na pobliskim targowisku, pewnie dałoby się zamarudzić i całe popołudnie, ale - mówiąc szczerze - ja chyba jednak wolę parki, które naprawdę są parkami, więc do "parku" dżakarandowego będziemy przychodzić tylko na nasze prywatne sesje zdjęciowe. I LODY (krzyczy Tajfuniątko...).
 
Dżakarandy 2015
Dżakarandy 2017
Dżakarandy 2018
Dżakarandy 2019
Dżakarandy nad Szmaragdowym Jeziorem
Dżakarandy 2020
Dżakarandy 2021
Dżakarandy 2022

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.