2023-11-12

Pawilon Nefrytowego Cesarza w Jianshui 玉皇阁

Poprzednim razem ominęła mnie przyjemność zwiedzenia Pawilonu Nefrytowego Cesarza w Jianshui 玉皇阁; podczas tej wizyty nadrobiłam wreszcie zaległości. Jest to przecież ważny taoistyczny zabytek! Kompleks świątynny został wybudowany za Mingów, na przełomie XVI i XVII wieku, a nazwę wziął od głównego budynku świątynnego, poświęconego Nefrytowemu Cesarzowi. Do czasów obecnych dotrwała tylko niewielka część zabudowań świątynnych.
Z drogowskazów dowiedziałam się, na co należy zerknąć. Nie tylko na zabytki religijne, ale również na liczne sale wystawowe i muzealne!
Wystawa kaligrafii w jednym ze świątynnych budynków
Stała wystawa dotycząca niematerialnego dziedzictwa Jianshui
ciekawy eksponat: narty dla kobiety o skrępowanych stopach
Patio oficjalnie oddane amatorom opery pekińskiej
Inne budynki też są w rozmaity sposób zagospodarowane
Szkoda, że wystawy są opisane tylko po chińsku - dla większości obcokrajowców interesujące będą tylko zdjęcia. Ale ja spędziłam w tych salach wystawowych solidną godzinę, ucząc się lokalnej kultury. Uwielbiam takie miejsca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.