2015-04-17

ubrania dla seniorów

Nie od dziś mi wiadomo, że w Chinach istnieją (i są popularne!) specjalne sklepy z ubraniami dla osób starszych i w wieku średnim. Tak na wszelki wypadek, żeby osoba w poważnym wieku nie ubierała się jak nastolatka, bo to by było OKROPNE. A ponieważ nie każda starsza pani zdaje sobie sprawę z tego, jakie ubranie jest stosowne dla jej wieku, takie sklepy są odpowiedzią na wszelkie wątpliwości.
A jednak, gdy ujrzałam ten konkretny sklep, umarłam ze śmiechu. Kocham Chinglish!

12 komentarzy:

  1. Anonimowy17/4/15 16:02

    Bardzo mi się podoba ten napis!!! Chiński second hand? :)))
    Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że i u mnie, tj. w DE, są specjalne sklepy z ubraniami dla seniorów - obuwnicze zresztą też. Seniorzy napędzają gospodarkę jak mało kto, są specjalne targi dla seniorów, wycieczki, oprowadzania po muzeach, a nawet porcje dla seniorów w restauracjach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo! zaskoczyłaś mnie :) dyskryminacja na tle wieku, tylko w drugą stronę ;)

      Usuń
  3. No i prawidlowo pzecierz nago nie wypada tum bardziej w podeszlym wieku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chyba wolała nago niż w tych workowatych paskudztwach na gumce...

      Usuń
  4. Anonimowy18/4/15 08:45

    No w Stanach to chyba byłoby nietaktowne. Nikt przecież nie chce być spostrzegany, jako STARY. Jedyne sklepy ,na jakie się natknęłam, to tylko te w internecie z wspomagającymi aparaturami, chodzikami, telefonami, laskami i majtkami... papugazusa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w wielu częściach Chin nadal bardzo silna jest presja społeczna, związana z tym, co komu wypada. Dlatego tego typu sklepy nie są odbierane jako nietakt czy dyskryminacja, a udogodnienie.

      Usuń
  5. Anonimowy18/4/15 13:19

    Może lepsze to niż
    http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Mundurek_Mao

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoboda wyboru własnego ubioru jest lepsza, ale pod względem kroju mundurek bije dzisiejsze ubrania dla seniorów na głowę...

      Usuń
  6. Szaolinki pewnie tam sprzedaja, zwane cichobiegami:-)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.