blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-12-31

gwoli podsumowania

Rok 2011 byl ciekawym przykladem ilustrujacym powiedzenie "nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo", czyli 塞翁失馬 w wersji chinskiej.
1) cudna wycieczka do mojego koreanskiego braciszka do Szanghaju i Anhui. Spotkanie po latach z pierwszym Tajwanczykiem, ktory mi sie podobal :D
2) Wietnam.
3) Kayka i poznawanie Kunmingu od nowa.
4) siatkowka i znalezienie 球友, czyli przyjaciol od pilki. Luz, taniec, spiew.
5) ospa wietrzna, dwie kontuzje, wydanie wszystkich oszczednosci na lekarzy, a w konsekwencji nieobecnosci na zajeciach utrata stypendium.
6) przeprowadzka do Jinghongu, ktore jest bardziej niz Kunming moim miejscem na ziemi. Odkrycie, ze potrafie uczyc dzieci w kazdym wieku i sprawia mi to niesamowita frajde :)
Gdyby nie niewlasciwie ulokowane uczucia, nie mialabym najwspanialszych ferii zimowych na swiecie. Gdyby nie zlamane serce, nie zakolegowalabym sie z banda sportowcow. Gdybym nie stracila stypendium, nie mieszkalabym teraz w tropikach. Wiec, kochani - byle do przodu! Zawsze bedzie dobrze, predzej czy pozniej. Z okazji nadchodzacego Nowego Roku zycze wszystkim, zeby bylo dobrze raczej predzej niz pozniej. :)

2 komentarze:

  1. Przerabialas moze w liceum ten wierszyk?
    Niech cię nie niepokoją cierpienia twe i błędy,
    Bo wszędy są drogi proste, lecz i manowce wszędy,
    O to chodzi jedynie, by naprzód iść wciąż śmiało,
    Bo zawsze się dochodzi gdzie indziej niż się chciało.
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostanie kamień z napisem:
    Tu leży taki i taki.
    Każdy z nas jest Odysem,
    Co wraca do swej Itaki...
    Prawie zapomnialam, jak bardzo kocham Staffa :)
    Tobie tez niech sie darzy :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.