2023-02-25

Wystawa malarstwa olejnego młodych yunnańskich artystów

Tajfuniątku i mnie udało się zahaczyć o wielką wystawę "młodych" (czyli do czterdziestki) yunnańskich artystów. Większość obrazów wywarła na mnie raczej nikłe wrażenie; zainteresowały mnie bodaj tylko te, które w jakiś sposób czerpały z Yunnanu:
dżungla Dehongu
Złota Cykada
stare miasto
Tunbao. Opera ziemna
latawiec
gaj pomelo
malunek stylizowany na tybetański
Yingqiu yuan (jeden z budynków Uniwersytetu Yunnańskiego)
wnętrze świątyni
tybetańskie domostwo
obraz olejny, który wygląda jak chińska kreskówka opowiadająca o dawnych chińskich bohaterach
i obraz olejny stylizowany na kaligrafię, absolutnie przepiękny!
nie rozumiem, ale doceniam chińskość w chińskości
siostry Mosuo
Po przyjrzeniu się wystawie znalazłyśmy chwilę na odpoczynek w przemiłym kąciku bibliotecznym:
Rośnie mi mały mól książkowy - i bardzo mnie to cieszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.