2023-02-19

I góry odpowiedziały echem

Pozostałe powieści Hosseiniego mam w komputerze od zawsze, i to po polsku! A jednak, z zupełnie niezrozumiałych dla mnie samej przyczyn, do tej pory po nie nie sięgnęłam. Rzadko teraz czytam na ekranie komputera, to fakt, a niestety czytnik nie ma polskich liter, więc na nim czytam po angielsku i chińsku. Ale teraz już mogę Wam obiecać, że zabiorę się za te lektury niedługo. Gdy tylko otrząsnę się po I góry... i je przetrawię. 

O matko, czego tu nie ma! Opowieść szkatułkowa, luźne połączenie całkiem samodzielnych opowiadań, które w końcu tworzą kolosalną, wspaniałą i straszną całość. Ludzie tak różni jak Ty i ja. Miłość, na tyle różnych sposobów. Relacje. Słowa, na które czekają każda córka i syn, wybory, przed którymi stajemy. I główny bohater tej książki, czas. Czas który sprawia, że czasem po prostu za późno na happy end. Nie byłam się w stanie oderwać od tej książki. Musiałam - bo dziecko, bo życie, bo praca. Ale tkwię w niej nawet teraz, gdy już dawno przewróciłam ostatnią stronę. Ileż łez nad nią wylałam! 

Czytajcie, drodzy. Warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.