2007-08-22

nadrabianie zaleglosci filmowych 看電影

...eee...zaraz na poczatku, zeby sie znow nie posypaly na moja glowe oskarzenia. Teksty chinskie nie sa tlumaczeniami tekstow polskich. Irytuje mnie tlumaczenie slowo po slowie. Poza tym, co tu kryc, zanim moj chinski bedzie taki dobry, jak polski, bede musiala pomieszkac dwadziescia kilka lat w Chinach, choc i to sukcesu nie gwarantuje :P
No.
A teraz o filmach.

Uczeszczalam na trwajace semestr zajecia dra Kletowskiego dotyczace kina Dalekiego Wschodu. Myslalam, ze nie lubie kina ( to znaczy niby lubie, ale przeciez nie az tak jak ksiazki). Ale kino azjatyckie JEST wspaniale. I rozni sie od naszego nie tylko muzyka i skosnookoscia. Ciagle zdumiewa mnie to, jak inni sa aktorzy, ich gra. Jak zupelnie inaczej pokazuje sie emocje, inne chwyty stosuje. I to nieprawda, ze tego sie nie da zrozumiec.
Dzis obejrzalam dwa filmy. Chena Kaige "Razem" 和你在一起 (powinno byc "razem z Toba")oraz klasyke wuxia "Napij sie ze mna" 大醉俠 (powinno byc "urzniety rycerz"). Oba byly cudowne.
Razem - chodzi o ojca i syna. Kazdy z nich potrafi dla drugiego poswiecic wszystko. Kazdy potrafi duzo pracowac. Kazdy potrafi snuc wielkie plany. Ale trzeba duzo czasu, by sie nauczyli pokazywac sobie milosc, a nie tylko poswiecenie. A dla mnie prywatnie byl ten film przypomnieniem, ze kiedy brakuje juz slow milosci, zawsze mozna dac muzyke. Plakalam. A przeciez wcale nie zdarza mi sie to tak czesto...
No a Napij sie ze mna jest cudowne, bo wcale nie wiemy, jak sie skonczy. To znaczy, oczywiscie, ze dobro wygra ze zlem, ale tu nic nie jest plaskie. Nawet czarny charakter ma swa jasna strone - uratowal kiedys mojego ulubienca, tytulowego rozpitego bohatera... Jest kobieta. Nawet kilka kobiet, walczacych, ale jedna jest bardzo wazna. Jest niezla, trzeba jej dac lekcje pokory. Daje ja moj ulubiony pijaczek - a ta kretynka sie w nim nie zakochuje, miedzy nimi nic sie nie dzieje, a przeciez gdyby mnie ktos wysysal trucizne z obojczyka, opiekowal sie mna, byl lepszym wojownikiem ode mnie i jeszcze mial poczucie humoru, na pewno cos by zaiskrzylo :D Co jasno dowodzi, ze filmu nie zrealizowali Amerykanie. Ani ja. :D Sceny walk nie zapieraja tchu w piersiach az tak jak w nowych filmach, za to sa duzo bardziej okrutne: pourzynane konczyny, strzala w oku, okropienstwo. Ale po prostu jest to piekne, sama nie wiem: magia kina? :D
Ciesze sie w kazdym razie, ze dzis w pracy zywcem nie mialam co robic :D

陳凱歌的 和你在一起 讓我想起來在我的生活音樂多麼重要. 以前我也不會說情話. 我快樂, 難過, 生氣只會彈鋼琴. 七歲我開始彈鋼琴. 考上音樂學校. 十二年一直彈. 有人叫我笨蛋, 因為我已經六年不彈了. 但是現在我有別的嗜好: 就是學習國語 ^.^ 現在我跟音樂只有一個關係: 我快樂, 難過, 生氣就會唱中文歌 :D
大醉俠呢... 我愛上了岳华, 他真可愛! 這部電影雖然很老舊, 但是還是蠻有意思! 現在我比較了解新電影, 比如說臥虎藏龍. 它們都以這樣老舊電影的方式為基礎. 真棒!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.