2023-06-18

smalec

Yang Liping, twórczyni najsłynniejszego przedstawienia muzycznego o Yunnanie, od dawna jest marką samą w sobie. Reklamuje zazwyczaj produkty rozmaitych yunnańskich firm. Tym razem trafiłam na reklamę ciasteczek kwiatowych, naszej tutejszej specjalności.

Hasło reklamowe głosi: "Dobre ciastka robimy na dobrym tłuszczu. Ciasteczka kwiatowe z gęsim smalcem firmy Panxiangji".

O, tak. Cios w serce wszystkich wegetarian i wegan, którzy zajadali ciasteczka nie wiedząc, że one - jeśli tylko są faktycznie tradycyjne - muszą zawierać smalec. Zazwyczaj wieprzowy, ale, jak widać na załączonym obrazku, gęsi też się zdarza. Jest to jeden z ukłonów w stronę licznych w Kunmingu muzułmanów.

Od wieków nie widziałam, żeby coś w Polsce było specjalnie reklamowane, że zawiera smalec. A ja przyznać muszę, że też czasem dodaję smalec do wypieków, zwłaszcza jeśli zabraknie mi masła - i powiem Wam w sekrecie, że wypieki owe bardzo zyskują na kruchości i smaku. O oleju w wypiekach i w ogóle generalnie w kuchni już dawno zapomniałam...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.