Dwunasty dzień był pełen modłów i przygotowań do zakończenia obchodów noworocznych. Budowano pomieszczenia oświetlone lampionami, przygotowywano fajerwerki, ale też trzeba było zaopiekować się sprawami duchowymi. Np. w Kantonie polegało to na tym, że rano należało pójść do świątyni buddyjskiej lub taoistycznej i zaprosić ducha do domu, posadzić na honorowym miejscu i oferować mu odpowiednią porcję słodyczy, owoców i trociczek. Bogate rodziny, by ceremonia na pewno odbyła się właściwie, zapraszały mnichów do spełnienia obrządków. To miało przynieść boską miłość i opiekę, przejawiającą się w szczęściu i bogactwie, a także spełnianiu marzeń. Jedną z najważniejszych spraw w trakcie ceremonii było ofiarowanie bóstwom... alkoholu w trakcie specjalnej ofiary 醮 jiào*. Łatwo poznać, że chodzi o alkohol po kluczu znaku: 酉 yǒu to pojemnik na alkohol.
*Taka ceremonia z rozlewaniem alkoholu była swego czasu również bardzo powszechna w trakcie wesel, dlatego "powtórne małżeństwo" nazywało się tradycyjnie 再醮 zàijiào czyli powtórne jiào.
Rzeczywiście, ten znak wygląda jak jakaś butelczyna czy karafka.
OdpowiedzUsuńprawda? A alkohol to dokładnie trzy krople wody w karafce: 酒 :)
Usuń