2015-04-05

Święto Zmarłych

Tak się złożyło, że na Święta Wielkanocne nałożyło się w tym roku ważne chińskie święto. Dziś Qingmingjie, czyli Święto Czyste i Jasne względnie Święto Jasnej Czystości. Czyli chińskie Święto Zmarłych. Pisałam już o nim parę razy; tutaj o dziełach sztuki z nim związanych, tutaj opisywałam anegdotkę rodzinną z nim związaną, tutaj zaś tłumaczyłam wiersz o tym święcie.
Dziś nie mam wiele do dodania; wieczorem spotkamy się z rodziną, będziemy się cieszyć tym, że dużo osób jeszcze zostało na ziemi, zamiast się spieszyć do bogów. Spożyjemy na kolację tradycyjne śniadanie wielkanocne, cokolwiek zmodyfikowane przez okoliczności. Będzie pasztet przyprawiony pikantną pastą fasolkową douban (już spróbowałam, jest pyszny!), będzie żur, będą jajka na twardo, będą ciasta.
Dobrze, że mamy siebie nawzajem.
Życzę Wam wszystkim dużo radości!

4 komentarze:

  1. Czy spotkałaś się z tym, żeby Chińczycy kupowali tego rodzaju finezyjne przedmioty i przynosili na cmentarz? http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3515806/Laptops-mansions-helicopters-weirdest-paper-offerings-Chinese-people-burn-deceased-ensure-happy-afterlife.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie widziałam, by jakiś Chińczyk się w takie zaopatrywał, ale widziałam taki asortyment na straganach, więc możemy założyć, że muszą być nabywcy :)

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.