blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2013-12-17

droga do domu :)

W całej idei spędzania Świąt Bożego Narodzenia w Polsce rzeczą prawie nie do przeskoczenia było namówienie mojego Pana i Władcy, żeby miasto o takim klimacie:
zamienił na zaśnieżony Bytom. Przygotowania do przeżycia na Syberii ograniczyły się do przygotowania odpowiedniego stroju:
I nagle piętnastego grudnia temperatura w Kunmingu spadła do zera i... spadł śnieg!
Śnieg pada tu właściwie co roku, więc nawet nie to było najbardziej zaskakujące. Chodzi raczej o to, że spadł tak bardzo, że zamknięto lotnisko, na którym pojawiły się stada rzeczywistych i frazeologicznych bałwanów i nasz lot został odwołany. Po stu telefonach, kupnie nowych biletów - ostatnich!!! - na dzisiejszy wieczór, trzymamy już tylko kciuki, żeby znowu nie zaczęło śnieżyć. Ale dziś był piękny, słoneczny dzień, bezchmurne niebo i pięć stopni mrozu...
Strój zimowy nagle okazał się bardziej niż potrzebny. I marzymy już tylko o Polsce i trzaskającym ogniem kominku :)
Życzcie nam udanej podróży!

4 komentarze:

  1. Udanej wyprawy, spokojnego lotu i udanych świąt w Polsce. Ciekawe, czy mężowi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bawcie sie dobrze i niech szczesliwe przypadki i spotkania wam towarzysza
    Kiara

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że oddali kasę za stracone bilety, skoro kazali kupować nowe. Miłej podróży i oby były to ostatnie nieprzyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. :) Dziękujemy :) Kasę oddali, ale obecne bilety, kupowane na ostatnią chwilę, są trzykrotnie droższe...

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.