2013-05-16

Bank Hotel 邦克飯店

Dzisiejszy wpis nie jest reklamą tego hotelu. Chyba nie potrafiłabym z czystym sumieniem reklamować hotelu, w którym pokoje kosztują 600 złotych za dobę.
Przechodziłam koło tego hotelu milion razy. Nigdy nie zwróciłam na niego uwagi. Dopiero niedawno przykuła moją uwagę jego nazwa: Bank Hotel.
Angielskie słowo bank ma wiele znaczeń, więc chciałam sprawdzić, o które z nich chodziło twórcom hotelu.
O żadne. Nazwa została przetłumaczona fonetycznie: bang-ke.
Albo o przynajmniej dwa.
Po pierwsze: hotel znajduje się nad brzegiem (bank) kunmińskiej Wisełki - Rzeki Panlong. Po drugie, wybudowany został za pieniądze jednego z tutejszych banków. Oczywiście nieoficjalnie.
W zasadzie pozostawienie "tłumaczenia" fonetycznego przestało mnie dziwić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.