blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2012-07-15

Oszpilna jadalna 蛇皮果

Oszpilna jadalna czyli owoc palmy - arekowca - rzucil sie na mnie. Wcale nie na Jawie i nie na Sumatrze, gdzie jego rzucanie sie na ludzi byloby uzasadnione - w koncu stamtad pochodzi - tylko na jawie na straganie w Kunmingu.
Zafrapowal mnie zarowno jego wyglad - kiscie owocow pokrytych wezowa skora (zreszta wlasnie dlatego po chinsku nazywa sie owocem o wezowej skorze), jak i smak. Kupilam i obralam ze skorki (znaczy, ZB obral, nie czepiajcie sie :P),
by dostac sie do przepysznego, slodkiego, a zarazem lekko kwaskowatego, mieciutkiego miazszu, okrywajacego niejadalne pestki. Miazsz z wygladu i konsystencji przypomina troche zabki czosnku, z tym, ze jest zolty i zdecydowanie lepiej pachnie :)
W Tajlandii, w ktorej za krola owocow uwaza sie duriana (za ktorym ja osobiscie przepadam, ale wiem, ze nie kazdy moze zniesc jego zapach), salak czyli oszpilna jest nazywany krolowa. Durian wzmaga wewnetrzne cieplo, oszpilna przyjemnie chlodzi, wspaniala z nich para!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.