blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-07-29

江城鎮 Miasto Rzeczne ;)


Polozone nad Jeziorem Pieszczenia Niesmiertelnych, o ktorym juz kiedys pisalam, Miasto Rzeczne jest jednak zupelnie inne niz miejsce, w ktorym bylam poprzednio (Usta Morza 海口镇). Usta Morza sa jeszcze niezorganizowane, nieuprzemyslowione, dzikie i bez ludzi. Miasto Rzeczne to tutejsze Miedzyzdroje czy inne Chalupy - hotele, karaoke, ceny trzykrotnie wyzsze niz w Ustach Morza.
Oczywiscie, przede wszystkim rzucilam sie na tutejsze "owoce morza" - smazone kraby, placuszki rybne, och, przepyszne!

Ale glowny powod pobytu nad jeziorem to oczywiscie plywanie! Jezioro to jest glebokie, woda krystalicznie czysta, zdarzaja sie wielkie fale, nie wolno po nim plywac motorowkami, jest cudownie! Plywalam ze dwie godziny bez przerwy, a potem sie suszylam na naszym rowerze wodnym, podczas gdy Stary Wu, ktory mnie na te wycieczke zaprosil, popisywal sie kondycja ;)

Szofer plywac nie umie, wiec zajal sie ekhmmm... konstruktywnym zajeciem

Gdyby ktos nie poznal: to jest imitacja Ptasiego Gniazda w Pekinie :D
Jako, ze frutti di Jezioro Pieszczenia Niesmiertelnych nam nie wystarczyly, wybralismy sie do pobliskiego Jiang Chuan czyli Rzeki-Do-Kwadratu (znajdzcie mi smialka, ktory wyliczy wszystkie slowa, ktore po chinsku znacza "rzeka!), slynacego ze swoich Trzech Potraw 江川三道菜, podawanych zawsze w komplecie. Te trzy potrawy skomponowane sa z miesa trzech stworzen: kurczaka, owcy i ryby, przy czym smak kazdej potrawy jest kompletnie odmienny, bogaty w lokalne przyprawy i sposoby wykonania. Ryba na przyklad jest ugotowana w kwasno-pikantnej zupie czerwonej od chilli. Owca jest przyprawiona delikatnie, za to podana z pikantnym dipem typu syczuanskiego (mala 麻辣, czyli dwa typy pikantnosci: chilli plus pieprz syczuanski), zazwyczaj z dodatkami. Kurczak natomiast jest duszony w ceramicznym garnku z dodatkiem “gorskich ziol” 山药 - czyli z pochrzynem chinskim i innymi takimi - daje to lacznie slodko-gorzko-orzezwiajacy smak. Wszystkie trzy miesa sa przepyszne, delikatne; nie dziwota, ze w calym Yunnanie powyrastaly jak grzyby po deszczu podrobki tej pierwszej, oryginalnej knajpy, w ktorej mnie nakarmiono. Niestety, moje wlasne zdjecia nie bardzo wyszly, wiec wrzucam znalezione w necie ;)

1 komentarz:

  1. zhufinia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.