blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2011-01-18

korespondent pokojowy ;)

Droga do Wietnamu zabrala mi dwa dni i polowe mojego zwyklego poczucia humoru (jak czlowiek jest zmeczony, to nawet smiac sie nie umie). Wyladawalam na koncu swiata, w malutkiej wiosce (tak malutkiej, ze wszyscy sie do mnie usmiechaja, bo jestem biala, a Maly Wnuk ma spuchniete usta od ciaglego powtarzania, ze nie, nie jestem jego zona), w domu, ktory jest otwarty w kazdym znaczeniu tego slowa: ludzie sa goscinni, drzwi pootwierane na osciez, a poza tym kuchnia zaczyna sie w ogrodzie (ma tylko dwie i pol sciany). Mieszkancy tego domu zyja z uprawy kawy i pieprzu; kawy w sezonie zbieraja kilka ton. W ogrodzie rosna papaje i banany, sasiedzi hoduja orchidee, a wszystko rosnie cudownie, bo to dawna wulkaniczna ziemia.
Jak to powiedziec... 
Powrot do Chin po pobycie tutaj bedzie chyba trudniejszy niz mi sie wydawalo. Zostalam zaakceptowana bez reszty; zostaly porobione wzgledem mnie plany (wiesz, jak bedziesz uczyc moja corke angielskiego, to my Cie nauczymy wietnamskiego); jestem bez przerwy czyms karmiona i pije kawe, ktora jeszcze pamieta, jak wisiala na drzewie przed domem. Przed chwila zezarlam papaje prosto z drzewa... I nie bardzo chce mi sie wyjsc ogladac cokolwiek ;)
Ciag dalszy nastapi ^.^

4 komentarze:

  1. kraina kawy!! Agatka by chyba oszalała ze szczęścia :D ale fantastik!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja Cię! ale Ci fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.