blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2010-06-22

czytelnictwo :)

Ostatnio (czyt. jakies piec lat) zaczytuje sie (czyt. wieczorami zanim padne na ryj zdolam przerzucic kilka stron) literatura (i czytadlami ohydnymi) okolochinska. 

Czasem zdarza sie jakis Pratchett, jakis Dukaj (dzieki, kayka), ale mniej tego niz tej strasznej chinszczyzny. 

Odkrycia sezonu (czyli ostatniego roku szkolnego):

1) Pearl S. Buck - na przyklad "Matka", "Trzy corki pani Liang" itd.

2) Edward Kajdański "Jedwab", "Michala Boyma opisanie świata" itd. Tak naprawde Kajdanski powinien byc na pierwszym miejscu, ale na polce jest niepoukladane ;)

3) Peter Hessler "Kosci wrozebne"

4) Jung Chang "Dzikie labedzie", "Mao"

5) Wang Ling "Chinese Tea Culture"

6) Mieczyslaw Kunstler "Sprawa Konfucjusza"

7) 胡維勤 “百姓家常菜” - czyli potrawy codzienne w chinskim wydaniu ;)

Tym zyje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.