blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2010-01-03

quiz o Tajfunie ;)

Jakis czas temu na fejsbuku, ohydnym pozeraczu czasu, umiescilam z nudow quiz o sobie. Wiedzialam, ze nie jest prosty, ale nie sadzilam, ze bedzie az taka porazka! Albo jestem jakas mocno zmienna, albo mam rozdwojenie (roztrojenie?rozsetnienie?) jazni, albo mowie co innego, choc mysle co innego... nie mam pojecia. Ale niniejszym na blogu rozprawie sie z mitami:

1) Czy lubie musicale?
Musical jak wszystko inne, film czy przedstawienie, muzyka czy ksiazka, nie powinno sie tego lubic za przynaleznosc gatunkowa tylko za to, czy dobry, czy nie. Lubie musicale, ale tylko wybrane, tylko te, ktore sie do mnie usmiechnely, Cabaret, Hair, tego typu, a jest cala masa, takich, ktorych nie znosze, bo sa glupie! To dziala tak jak - w zasadzie lubie fantasy i science fiction, ale niestety w sklad tego gatunku wchodzi masa chlamu, ktorego nienawidze! Lubie w zasadzie rock, ale nie wszystkie kapele rockowe sa dobre i nawet w jazzie mam rzeczy, do ktorych jestem uprzedzona...
2) Jaka jest moja ulubiona herbata?
W ogole lubie herbate. Zielona, genialny wulong, niektore kwiatowe, nawet zwykla czarna. Wszyskie lubie!... Ale to pu'er mnie otworzyl, to pu'eru moge wychlac dowolna ilosc, to parzac pu'er zarabialam w chinskiej herbaciarni, to w pu'erze nauczylam sie odrozniac smaki i zapachy herbat... Pu'er rzadzi niepodzielnie, mimo ciaglej milosci i tesknoty do pozostalych herbat.
4) Jakiej kuchni nie lubie?
Hiszpanskiej. W Hiszpanii przez dwa tygodnie zarlam hiszpanskie tradycyjne zarcie, polubilam szynke dojrzewajaca, znane mi wczesniej gazpacho i marcepan z Toledo. Cala reszta - do bani. Smazone ryze, przejete od Chinczykow, duzo, duzo gorsze. Wszelkie miesa, ryby, owoce morza - w Azji sa lepsze. Nie lubie hiszpanskiej kuchni... i przez nastepne dwa tygodnie zarlam glownie chinszczyzne, bo mieszkalam akurat przy madryckim malym Chinatown. Lubie i kuchnie wloska, i polska, i japonska, i chinska, lubie wiele typow zarcie. Jak dotad tylko to hiszpanskie mnie jakos nie zachwycilo.
6) Jakiego sportowca lubie?
Ze znanych? Zadnego. Zeby kogos lubic, trzeba go poznac, a jak sie go tylko oglada podczas meczu, turnieju, w telewizorze, to mozemy co najwyzej podziwiac apetyczne cialko i lubic styl gry czy plywania :P Wsrod ludzi, ktorych lubie, jest wielu uprawiajacych wspinaczke, plywanie, kolarstwo, tenis - ich lubie, a to, ze maja pasje, zazwyczaj poglebia te sympatie :)
7) Nie chcialabym...
a) miec skosnych dzieci - oczywiscie, ze bym chciala. Sa sliczne!
b) mieszkac w Chinach - Nie chce. Nie na stale. Nie dopoki sie nie ucywilizuja :P
c) pracowac na Tajwanie - wysoka pensja, mily kraj, duzo fajnych znajomych... fakt, malo wolnego, ale w sumie... ;)
d) zostac kura domowa - marze o tym od dziecka, tylko, kurna, nie wychodzi...
e) zyc w swiecie bez telewizora- wisi mi, czy jest telewizor, czy go nie ma. Ma byc internet :P
9) Muzyka, ktora nie jest mi niezbedna do zycia to
Lubie muzyke w ogole. Jest mi niezbedna w wielu odslonach. Malo kto wie, ze przed wyjazdem na Tajwan w ogole nie sluchalam popu, a po powrocie sluchalam glownie tajwanskiego i chinskiego popu z tesknoty. Uwielbiam jazz. Uwielbiam rock. Uwielbiam klasyke. Uwielbiam glupie przerobki histow w wykonaniu slodkich Japoneczek. Uwielbiam muzyke filmowa. Kiedys, dawno bo dawno, ale jednak, sluchalam troche hip-hopu i rapu. Kiedys sluchalam lekkiego metalu. Kiedys lubowalam sie w muzyce elektornicznej, w soulu, w milionie rzeczy! Kazda muzyka jest mi potrzebna do zycia - choc niektora muzyka rzadziej i krocej, a inna na stale ;)

Pominelam odpowiedzi na pytania, ktore sa zbyt oczywiste ;)
Sciskam Was noworocznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.