blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2010-01-30

chinski

Od czerwca nie ucze sie chinskiego. Dramat. Zapominam, nie umiem pisac, coraz ciezej mi czytac i myslec. Wiec choc nie znosze - ogladam seriale. Wciagnelam sie w jeden - 我的青春誰做主 (na angielski przetlumaczone jako My Youthfulness, ale ja sobie pompatycznie przetlumaczylam na "Ktoz bedzie decydowal o mojej mlodosci?" ^.^). Dlaczego sie wciagnelam? Po pierwsze, to nie jest o licealistach. Nikt, kto nie widzial absolutnych hitow w stylu 流星花園 (Ogrod spadajacych gwiazd), nie pojmie, dlaczego to takie wazne. Po drugie, pelno tam pekinskiego mlodziezowego dialektu, ktory jest taki gulgajacy i niedowymawiany (w napisach 我告訴你這件事啦 jest wymawiane 我告你這事兒啊)。 Po trzecie urzeklo mnie, jak jedna z glownych bohaterek w pierwszym odcinku ucieka z domu, i to od razu do dziadkow, do Pekinu; wsiada z obcym facetem do samochodu, laduja w jednym pokoju w motelu i kiedy on sie spodziewa logicznego dalszego rozwoju sytuacji, czyli dalszego zaciesniania znajomosci, ona mu zwiazuje na plecach rece i nogi jego wlasnym paskiem, po czym, nie zwracajac uwagi na jego krzyki, idzie spac :D Urzekla mnie ta bohaterka, rowniez ze wzgledu na to, jak bezceremonialnie radzi sobie z rodzicami :D W ogole, stosunki miedzy matkami a corkami sa tu nieprawdopodobnie pokazane - ciagla walka i bezsilnosc rodzicow... Nie czegos takie spodziewamy sie po hmmm podobno mocno tradycyjnym spoleczenstwie hmmm kofucjanskim, prawda?
No. Wiec sobie ten chinski cwicze. Ha!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.