blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2009-03-22

Joël Grare - Paris Istanbul Shanghai

Ten czlowiek zrobil cos, co dzis juz nikogo nie zaskakuje: wzial muzykow roznej prowieniencji i pokazal, ze muzyka ze wszystkich stron moze wspolbrzmiec, i to wspolbrzmiec pieknie. Kogo wzial mianowicie? Guo Gan (果敢) popisuje sie wirtuozeria na moim ulubionym erhu, czyli tak zwanych dwustrunnych chinskich skrzypcach. Na youtube i innych takich jest jego kilka kawalkow, mnie sie podoba ten.
Nastepny w kolejce jest Bruno Helstroffer (strona muzyka tutaj), grajacy na teorbie.
Dalej: Emek Evci, kontrabasista.
Karine Herrou Gonzalez - taniec flamenco. Na plycie go, rzecz jasna, nie widac, ale za to slychac tupot i kastaniety.
No i ON SAM - obejmujacy piecze nad rozlicznymi intrumentami perkusyjnymi.
To sklad glowny, oprocz tego sa muzycy sesyjni, ktorych wymienianiem nie bede sie tu zajmowac.
Co w tej plycie lubie? To, ze uwspolczesniony kawalek chinski (galop) znajduje sie tuz obok fantazji na temat Kapsbergera. To, ze przy tej muzyce odplywam. To, ze jest to moja ulubiona mikstura euroazjatycka.
A tutaj mozna ZOBACZYC.

給你們介紹好聽的音樂. 那個人 (Grare) 把不一樣的音樂風格混起來了. 怎麼不一樣的呢? 看樂器就知道啦: 有古代歐洲琵琶 (西爾伯琴), 二胡, 低音提琴, 敲打樂器, 弗拉曼柯舞... 對了, 什麼舞不算是樂器, 對不對? 但是這種舞跳時穿的鞋子給我們很明顯的節奏, 所以可以說是一種敲打樂器 ;) 結果我覺得特別好聽喔! 你們可以親眼看看, 親耳聽聽.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.