blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2009-02-11

正在聽... slucham...

MPBL jest zagorzalym fanem rocka. Jest tez fanem jazzu, bluesa, no i muzyki ludowej. Oprocz tego, ze zdarzyl mu sie romans z "nasza" muzyka - odkrylam przykurzone nieco Nirvany, Dire Straits i inne Claptony (gdybym nie wiedziala za co.... to juz bym wiedziala ;)) - zaopatrzyl mnie w niemal 3 giga chinskiego rocka. Slucham sobie tego wlasnie; oprocz klasykow takich jak Dynastia Tang 唐朝 czy Czarna Pantera 黑豹, ktore oczywiscie znalam wczesniej, mam sporo nowosci. Nowosci dla mnie, nie nowosci w ogole :P Na przyklad He Yong 何勇, o ktorym nawet w anglojezycznej wiki sobie poczytac mozna, urzekl mnie tekstami. W ogole, zeby nazwac krazek "Wysypisko smieci" (垃圾场) w kraju,w ktorym dominuje kolor rozowy i duzo swiecidelek, trzeba miec jaja. Na youtube jest duzo, ja lubie piosenke tytulowa.
Idzmy dalej. Podoba mi sie na przyklad grupa, ktora sie wabi "Konfucjusz rzekl" (子曰樂隊). Spiewaja w pekinskim dialekcie, dodajac elementy opery pekinskiej. Ja lubie na przyklad (za sam tytul chociazby) Droge wodki 酒道 (tytul zbudowany na takiej samej zasadzie jak "droga samuraja", "droga herbaty" i w ogole taoizm :)). Ale porcelana 瓷器 tez nie jest zla...
Stylistycznie bywaja podobni do mojej ulubionej Rozy z drugiej reki 二手玫瑰. Z tym, ze Konfucjusz... jest ciezszy, a Roza... bardziej operowa. Na przyklad taki Odjazd pociagu 火車快開 albo inne zrywanie kwiatkow 採花 (za ten teledysk Roze... kocham)...
Takich to sobie wlasnie rzeczy slucham...
我男友喜歡搖滾樂. 我電腦裡現在有他最喜歡的音樂. 所以我聽唐朝, 子曰樂隊, 何勇, 黑豹, 這樣的音樂... 跟我以前常常聽的音樂完全不同, 是不是? 但是嘛... 我哥哥, 表兄弟們, 朋友們大部分也喜歡搖滾樂. 不過肯定不是中國的搖滾樂 :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.