2009-02-18

Opady 雨水

Dzis sie zaczely. To znaczy, wprawdzie u mnie pogoda jest przepiekna, ale jak wiadomo Yunnan to nie sa prawdziwe Chiny :P Bo w prawdziwych Chinach dzis musialo zaczac lac jak z cebra. Dlaczego? Bo wedlug tradycyjnego kalendarza chinskiego dzis jest dzien rozpoczecia okresu (節氣, pojecia nie mam jak to na polski prawidlowo przetlumaczyc :P) opadow innych niz snieg :P
Och, jakze sie ciesze, ze wprawdzie teraz przez dwa tygodnie powinno lac, ale u mnie bedzie pieknie!
Szkoda za to, ze nastepny okres to budzenie sie owadow ze snu zimowego. Jeszcze wieksza szkoda, ze na moje oko przynajmniej niektore owady juz dawno sie obudzily... :(
Anglojezyczni moga sobie poszukac wiecej na ten temat w wiki pod haslem Solar terms. Chinskojezycznym polecam te strone: http://sheng.phy.nknu.edu.tw/wjs-260121.htm
我很高興. 雖然雨水節期開始了, 但是在這裡一顆雨水也沒有下.
倒霉的是雖然驚蟄節氣兩個星期以後才開始, 但是在這裡已經有很多蟲子... :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.