blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2009-02-17

茶花姑娘 kameliowa pannica

Razu pewnego w trakcie spaceru zostal mi przez MPBL nazrywany bukiet kamelii japonskich czyli 茶花 (jak widac, po chinsku nazwa kamelii to kwiaty herbaty, co zreszta nie jest calkiem bez sensu, zwazywszy na fakt, iz kamelie naleza do rodziny herbatowatych :D). Przegladajac te zdjecia, bezwiednie zaczelam nucic piosenke Erkina, w ktorej refrenem jest kameliowa pannica...

W wolnym, oczywiscie, tlumaczeniu:
Jesli masz sie dzis niezazbytnio,
Nie namyslajac sie dlugo
Zabiore Cie w miejsce przedziwne
Ktore odmieni Twoj nastroj
Kameliowa panno
sprawie, ze szczescie bedzie przy Twym boku
A jedna filizanka herbaty sprawi, ze zapomnisz o smutkach
Zycie bez milosci i marzen
jest jak kawa bez cukru
Prawdziwe zycie to smiech i lzy
Lecz choc nie jest latwo, tego wlasnie chce.
Kameliowa panno...
W deszczu czy tez w piekny dzien
Bede Ci towarzyszyl
W szczesciu czy tez w smutku
Powiedz sobie: wytrwam!
Kameliowa panno...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.