blog azjofilski 亞洲迷的部落格

Moje zdjęcie
Kunming, Yunnan, China
Blog o Azji. Blog o Chinach. Blog o chińskiej kuchni. Blog o Yunnanie. Blog o Kunmingu. Blog o mnie. Można by tak długo... Przygodę z Azją zaczęłam w 2004 roku. Jakiś czas później wpadłam na to, żeby zacząć zaklinać czas blogiem. Jest tu o ludziach, miejscach, kuchni, muzyce, są ciekawostki językowe i moje przygody. Nie zawsze za to pojawiają się polskie znaki, za co serdecznie przepraszam wszystkich Czytelników. 這裡我把我愛的, 我討厭的, 我感興趣的, 跟亞洲有關係的事情寫下來. 希望能幫你們消磨時間 ^.^

2009-01-19

:D 非誠勿擾 prosimy nie przeskadzac

czyli najnowszy film Feng Xiaogang, komedia romantyczna, na angielski tytul przetlumaczony jako "If you are the one". Obejrzalam, podobal mi sie, bo byl slodki, a poza tym uwielbiam Ge You 葛優 (uwielbiam go od czasu ogladniecia To Live 活著 Zhanga Yimou i jeszcze mi nie przeszlo...), ktory jest brzydki, ale ma piekny glos, a poza tym i tak jest chinskim amantem wszechczasow :D O samym filmie opowiadac nie bede, bo to przeciez tylko komedia romantyczna, ale byla tam jedna cudowna scena, z okazji ktorej ryknelam smiechem.
Facet szuka zony poprzez strone internetowa i spotyka sie z roznymi dziwnymi babkami - na przyklad jedna sprzedaje miejsca na cmentarzu :D Trafia na reprezentantke yunnanskiej mniejszosci. Pyta, jak dojechac do jej domu rodzinnego. Ona odpowiada: najpierw samolotem do Kunmingu (bo rzecz dzieje sie w Pekinie), potem trzema autobusami do coraz bardziej oddalonych wiosek, a potem jeszcze pol dnia na mule :D A moj prywatny Bruce Lee napisal do mnie wlasnie, ze motor nie przejedzie i faktycznie odbiora mnie z Zhongjiangu konno.... :D
Nastepnie glowny bohater filmu zapytal te reprezentantke mniejszosci co bedzie, jesli malzenstwo nie bedzie udane i on bedzie chcial sie rozwiesc. Dziewcze z kamiennym spokojem odparlo, ze jej brat przyjedzie mu polamac nogi...
Hmmm.... Czy ja naprawde chce jechac na wies do reprezentanta mniejszosci na chinski nowy rok?... :D
這部電影很好笑. 我喜歡葛優. 而且又一個好笑的地方: 電影故事裡葛優要結婚, 他用一個網站找太太. 他碰到一個雲南少數民族的姑娘. 問她到她老家應該怎麼走. 她回答: 先做飛機到昆明, 再坐幾兩巴士到越來越遠的小鎮 最後騎馬到她的村子...
我的男友也從中江騎馬接我... 他也是少數民族的... :D
好期待喔...

2 komentarze:

  1. Jeszcze nie pojechałaś, a już się rozwodzić chcesz? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na razie jeszcze nie chce sie wzeniac, tylko sie boje, czy skoro jade do nich na najwazniejsze swieta, czy nie oznacza to czegos zblizonego do zareczyn... ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę, nie anonimowo!
A jeśli nie na temat bądź niekulturalnie, skasuję.